Hybridkontoret

Hybridkontoret är för dig som vill ha ett flexibelt upplägg där man delar upp arbetet mellan distansarbete och kontorsarbete. Den fysiska arbetsplatsen används främst för personliga möten och samarbeten och distansarbete för att erbjuda större frihet att få ihop livspusslet. För att hjälpa dig navigera runt kring detta arbetssätt har vi samlat ett startkit med allt från intervju och artiklar, till guider, mallar och policy som du kan plocka fritt från och anpassa till ditt hybridkontor. 

Ur ett HR perspektiv 

Vi frågade en HR-expert om hur det är att jobba på ett hybrid kontor idag. Se Else-Maries svar och tips på några av de viktigaste frågorna.

Kontorsmiljö med skrivbord och skärmväggar

Framtidsspaning 

Vi har tittat på de trender som växt fram och det man ser som de största förändringarna framåt med hybridkontoret. Läs vår artikel här.

Läs mer

Policy

Kolla in vår mall för policy på hybridkontoret och använd som guide till att utforma din egen.

Läs mer
Två personer står vid ett bord
2 personer sitter vid ett bord och har digitalt möte

Digitala möten

Läs vår artikel om utmaningarna med hybridmöten och hur du bäst tacklar de. 

Läs mer

Enkät 

Få koll på hur dina medarbetare upplever att jobba på ett hybridkontor. Vi har tagit fram en enkät med frågor som tar tempen på hybridarbetet. Här kan du själv plocka och mixa de bästa frågorna för din verksamhet. Spara ner vår enkät

Fyra inredningstips att ta med sig
1.

Majoriteten av dagens möten hålls i mindre grupper och behovet för stora mötesrum och konferensrum har minskat. Fundera på om du kan inreda kontoret med mindre mötesrum där mindre grupper kan sitta tillsammans och arbeta.

2.

Det sociala umgänget är en drivkraft som drar folk till kontoret, så se över arbetsplatsen – vad sägs som en härlig lounge där umgänget blir mer avslappnat? 

Konferensbord SELMA10 595:-
Se vårt lounge sortiment här.

3.

Se över kontorets alla ytor; behövs fasta arbetsplatser eller ska ni satsa på ett kontor där både fasta platser och gemensamma ytor kan användas? Innovation och kreativitet stimuleras med spontana och informella möten som kan hållas vid gemensamma ytor.

4.

Att dela in kontoret i zoner kan skapa en bättre arbetsmiljö. Zoner med olika fokuseringsgrader möjliggör samarbete mellan kollegor och även eget arbete. Tänk på vilka regler som ska gälla för zonerna för att öka effektiviteten och trivseln samt bokningen av dem.

Behöver du inspiration, goda råd eller praktisk hjälp med inredningen på jobbet? Kontakta oss så hjälper vi dig inreda din arbetsplats.

Inredningshjälp

Telefon
035-180 000
Mail
Skicka oss ett mail här.

Bli först med att få våra erbjudanden och reportage!

Vill du ta del av unika möjligheter, information om nya produkter och reportage om hur du kan göra din arbetsplats lite bättre? Anmäl dig till vårt kostnadsfria nyhetsbrev och bli först med att få våra bästa erbjudanden!
*När du prenumererar på vårt nyhetsbrev så godkänner du vår integritetspolicy.