• Snabba leveranser
  • 14 dagars öppet köp
  • 3 års garanti
0
Min varukorg
Exkl. moms (Ändra)
Subtotal
Pris/st
Antal
Produkt
Inga produkter i kundvagnen
Varuvärde:
0:-
Gå till kassan
Ändra
OUTLET Inredningsprojekt

Tio vanliga frågor till oss på AJ Produkter

Tio vanliga frågor till oss på AJ Produkter
Artikel

Du som redan är här på vår sajt vet såklart att vi jobbar med att förbättra arbetsmiljöer. Men vad vet du mer om oss? Har du koll på bredden i vårt sortiment, att vi har mycket lager och att 90 % av produkterna tillverkas i Sverige och Europa. Här nedan svarar vi på några av de vanligaste frågorna som brukar ställas till oss. Läs och lär – och bli överraskad.

 

“Får man prata med en person när man ringer?”   

JA, den personliga kontakten är viktig för oss. Att lyssna av behov och svara på frågor är vårt sätt att säkerställa att vi erbjuder bästa möjliga service i varje enskilt fall. Kontakta vår kundservice om du har frågor om sortimentet, leveranstider, betalningsvillkor, etc – eller om du vill beställa direkt. Vi hjälper dig på det sätt som passar dig bäst: telefon, mejl eller chatt, vardagar 07.30 till 17.00.

 

“Säljer ni bara kontorsmöbler?”   

Vårt sortiment och vår kunskap sträcker sig från pallställ, arbetsbänkar och klädskåp till kontorsmöbler och inredning för offentlig miljö. Kontorsmöbler är absolut en av våra specialiteter, men vi ser oss främst som en helhetsleverantör för bättre arbetsplatser. Det betyder att du hittar det mesta du behöver för att förbättra arbetsmiljön här hos oss.

 

“Finns era produkter alltid i lager?”   

Här är svaret: JA och NEJ. Vi har inte alla våra 15 000 produkter i lager samtidigt, men merparten av utbudet i den senaste 476-sidiga katalogen finns alltid tillgängligt för omedelbar leverans från vårt lager i Halmstad. Generellt står 20 % av katalogvarorna för 80 % av beställningarna – och alla dessa varor finns givetvis hemma i de mest populära versionerna. 

 

I vår e-handel hittar du ”Beräknad leverans” under respektive produkt, och där ser du att det mesta skickas från vårt lager nästa dag och anländer till beställaren om några arbetsdagar.

 

“Jobbar ni med lageroptimering?”

JA, det är en av våra specialiteter. Våra projektingenjörer hjälper dig gärna med allt från att optimera ytorna i smådelslagret till att maximera antalet pallställ i volymlagret. Därtill ser vi även till att du får en helhetslösning med bra ergonomi, inklusive kringutrustning som packbord, plockvagnar etc. Ring och berätta vad du vill uppnå, så är lösningen ett steg närmare.

 

“Kommer inte alla era grejer från Asien?”   

Svar: NEJ. Vårt sortiment kan delas in i fyra grupper: 30 % är skapat av vår egen designavdelning och tillverkat i våra helägda fabriker i Polen och Slovakien; 30 % köps in från svenska producenter och ytterligare 30 % kommer från tillverkare i Europa. Då återstår 10 % – och det är endast denna del av vårt sortiment som hämtas från utvalda tillverkare i Asien.


“Kan ni hjälpa mig att inreda kontoret?”   

Absolut! Att inreda en arbetsplats är ett stort ansvar och då kan det vara skönt att ha ett dedikerat team av inredningsexperter att luta sig emot. Vårt projektteam stöttar dig från planeringsstadiet tills det är dags att flytta in – oavsett om det gäller ett enskilt rum eller hela kontoret. Inget projekt är för stort eller smått när du vänder dig till oss.

 

 

“Kan man få grejerna monterade också?”   

Vi ansvarar gärna för att produkterna kommer på plats. Om du önskar kan vi kan sköta hela servicen runt ditt köp, från beställning till leverans och montage. Detta är en både effektiv och bekväm service som är mycket uppskattad av våra kunder.

 

“Stämmer det att ni är ett familjeföretag?”   

AJ Produkter startades i Hyltebruk 1975 av en då 19-årig Anders Johansson, vars initialer återfinns i företagsnamnet. Verksamheten var redan från början inriktad på produkter som gör jobbet bättre, enklare och effektivare. Och det är fortfarande Anders och hans familj som äger och driver det som numera är en koncern med verksamhet i 19 europeiska länder.

 

”Varför syns AJ i idrottssammanhang?” 

Vår passion för att hjälpa människor att prestera sitt yttersta gäller inte bara på arbetsplatser utan också på idrottsarenor. Och det finns paralleller. Vi har, exempelvis, sponsrat Ishockey-VM varje år sedan 1989. Du som följt matcherna har säkert sett AJ-logotypen skymta förbi – oftast på domarnas tröjor eftersom de, precis som vi och våra produkter, gör stor skillnad i det tysta.

 

“Hur ser ni på det här med hållbarhet?” 

Vi tänker alltid på miljön när vi skapar nya produkter och ställer höga krav på våra leverantörer att ligga i framkant vad gäller hållbarhet. Att vi som familjeföretag jobbar med ett långsiktigt perspektiv märks också på våra certifieringar enligt ISO 9001 och ISO 14001 – vilket samtidigt understryker vårt engagemang både för vår planet och för den kvalitet som våra kunder har rätt att förvänta sig. 

 

Vill du veta mer? Tveka inte att kontakta oss om du har fler frågor.

Taggad med