0
Gå till kassan
Exkl. moms (Ändra)
Subtotal
Pris/st
Antal
Produkt
Inga produkter i kundvagnen
Varuvärde:
0:-
Gå till kassan
Ändra
Produkter A-Ö
Outlet

Att handla hos AJ Produkter

Pris & betalsätt

Våra priser anges i svenska kronor (SEK) exklusive moms.

Faktura
Som företag kan du välja att betala mot faktura. Vid ansökan om faktura görs en sedvanlig kreditupplysning. Denna kan innebära att vi kräver förskottsbetalning. Fakturan skickas separat från försändelsen till registrerad fakturaadress och skall vara betald inom 20 dagar. Betalas fakturan efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med 1,5% per månad.

Kortbetalning
Som företag och privatperson kan du betala med korttyperna VISA eller Mastercard. Betalningen görs via DIBS.
 

Leveranstid, tilläggstjänster & fraktkostnad

Vår normala leveranstid på lagerförda produkter är ca 3-5 arbetsdagar efter mottagen och bekräftad beställning. Leveransen sker vardagar 7-16 och kan endast ske till fysisk adress, ej till boxadresser. Leveransen sker med transportbolaget DB Schenker. Vi tillämpar Incoterms 2010, våra fraktvillkor följer Delivery at place (DAP). Vi erbjuder olika former av tilläggstjänster såsom inbärning, tidsboking samt montering. Fraktkostnaden är baseras på ditt ordervärde. Beställning vars ordervärde överskrider 15 000 SEK exkl. moms levereras fraktfritt.
 

Leverans

I samband med att din leverans lämnar vårt centrallager/vår leverantör skickar vi ett leveransbesked till din mailadress. I leveransbeskedet finner du ett sändningsnummer och länk till vår transportörs hemsida där du kan enkelt följa din försändelse. Om AJ Produkter inte kan leverera på grund av hinder hos kunden, kommer leveransen gå tillbaka till transportören och de kontaktar dig för att komma överens om ett nytt utkörningstillfälle. I och med detta kommer en ny utkörningskostnad debiteras.

Transportskada & felexpediering

Vid synlig skada på emballaget vid leveranstillfället måste detta anges till chauffören och på fraktsedeln innan försändelsen kvitteras. För att reklamationen mot transportbolaget ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen. Om produkten har blivit skadad under transporten, dvs dold skada, bör det anmälas omgående till vår Kundservice dock senast inom 5 dagar efter mottagen försändelse. Vid anmälan behöver vi en bild på skadan både på emballage och produkt. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. En beställning som är felaktigt expedierad behöver du anmäla snarast möjligt till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad.

Öppet köp/ Ångerrätt

Du som kund hos oss på AJ Produkter har 14 dagars öppet köp/ångerrätt*. Öppet Köp/Ångerrätt gäller inte för specialbeställda och måttbeställda varor**eller större beställningar* utanför vårt ordinarie sortiment. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Varan måste vara i väsentligen oförändrat skick för att du ska kunna ångra köpet. Alla eventuella tillbehör samt originalemballage måste finnas med vid returen till AJ Produkter. Om du ångrar din beställning eller delar av den och önskar returnera, gör du detta kostnadsfritt förutsatt att du följer nedanstående instruktion, se Returer.
*Med större beställningar menas ordrar i större kvantiteter och/eller framtagna specifikt för dina behov.
** Exempelvis mattor

Retur

Vid retur står du som kund för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss, se därför till att varan är väl förpackad i sitt originalemballage. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör, bruksanvisning m.m. ska gå med i returen. Hur returnerar jag min vara? Kontakta vår kundservice för att erhålla en returfraktsedel. Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga får du utskickat med returfraktsedeln. Du kan även lämna tillbaka produkten på vårt centrallager i Halmstad (07.30-16.00, vardagar). AJ Produkter kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

Garanti & reklamation

AJ Produkters målsättning är och har alltid varit att du ska känna dig trygg med dina produktval hos oss. Vi erbjuder dig minst 3 års garanti på samtliga produkter ur vårt sortiment. I sortimentet har vi produkter där tillverkararen lämnar längre garanti, upp till 30 år närmare bestämt, självfallet erbjuder vi dig samma villkor på dessa produkter. Garantin gäller funktionsfel och tillverkningsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid normalt slitage eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende. När det gäller förbrukningsprodukter såsom whiteboardpennor, tejp, pappersemballage etc följer vi tillverkarens garanti som oftast är kortare än 1 år.

Personuppgifter & Marknadsföring

När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, mailadress, telefonnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden. Personuppgiftsansvarig är vi, AJ Produkter AB (publ), 556190-7329, 301 82 Halmstad som behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204). Behandling av uppgifterna kan ske av oss eller av någon av våra samarbetspartners. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund, informera om erbjudanden. Personuppgifterna behandlas också inom ramen för marknads- och kundanalyser, som utgör underlag för marknadsföring, metod- och affärsutveckling, och för att fullfölja det som krävs av oss enligt lag. Genom att acceptera våra villkor samtycker du till att bli kontaktad av oss i marknadsföringssyfte. Kontakt kan komma att ske via mail, SMS, postala utskick eller på andra sätt. AJ Produkter strävar efter att erbjuda dig som kund bättre och mer personliga erbjudanden. Det innebär att vi kan använda särskilda kriterier som grund för marknadsföring, exempelvis inköpsstorlek, inköpsfrekvens, inköp av visst sortiment eller vara, inköp i en viss försäljningskanal mm. Vi kan även komma att komplettera kunduppgifter i syfte att erbjuda god kundvård. För att kunna upprätthålla en god servicenivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du har rätt att på begäran ta del av dessa uppgifter. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att vidta rättelseåtgärder.